V SI-CERT pred črnim petkom opozarjajo na nove pristope spletnih goljufov
Nacionalni odzivni center za kibernetsko varnost SI-CERT v obdobju akcij in visokih popustov pred ameriškim nakupovalnim praznikom črni petek, ki se je uveljavil tudi pri nas, opozarjajo na nove pristope spletnih goljufov k zavajanju porabnikov.
V zadnjem mesecu so tako na primer obravnavali 13 lažnih spletnih trgovin s čevlji in športno obutvijo.
Ker v tednih akcij in popustov pred črnim petkom na zadnji petek v mesecu nizke cene ne bodo tako neobičajne, je treba po opozorilih SI-CERT preveriti tudi druge znake, ki lahko kažejo na prevaro. Eden od teh je načrtno zavajajoča uporaba različice imena Slovenija v imenu spletne strani.
Spletni goljufi namreč, kot pravijo v nacionalnem odzivnem centru, pozorno spremljajo vse modne trende in sledijo povpraševanju ter prilagajajo svoje lažne spletne trgovine. Tako so na SI-CERT v nekaj več kot mesecu dni obravnavali 13 lažnih spletnih trgovin s čevlji in športno obutvijo. Pri teh so šli goljufi še korak dlje in lažnim trgovinam dodali lokalno noto.
Tako je v naslovu spletne strani poleg blagovne znamke zapisano tudi "slovenija", "slovenia" oz. "ljubljana". S tem goljufi ustvarjajo vtis, da gre za slovenskega distributerja za znano znamko in zato za zaupanja vrednega trgovca.
Kot svarijo na SI-CERT, to niso slovenska podjetja, kljub "slovenskemu" pečatu v naslovu spletne strani. Prevarani potrošniki po njihovih navedbah poročajo, da so na teh straneh obutev naročili in jo tudi plačali, a ta nikoli ni prispela na njihov dom, ali pa so prejeli cenene ponaredke.