Ljubljanska občina s kampanjo za osveščanje o duševnem zdravju
Na Mestni občini Ljubljani so zagnali kampanjo obveščanja o pomenu duševnega zdravja, oblikah pomoči in o potrebi po zmanjševanju stigme na tem področju. Del kampanje, ki nosi naslov Tudi junakinje in junaki potrebujejo pomoč, bo med drugim niz podkastov z različnimi sogovorniki, ki jih bo vodila Nina Gaspari.
Po besedah vodje oddelka za zdravje in socialno varstvo na mestni občini Tanje Hodnik na Molu že vrsto let spremljajo problematiko duševnega zdravja in podpirajo različne programe nevladnih organizacij, ki ljudem v duševni stiski nudijo pomoč.
Pomoč ljudje dobijo tudi v Zdravstvenem domu (ZD) Ljubljana v okviru centra za duševno zdravje. Prav te dni v prostorih na Trgu Mladinskih delovnih brigad (pri nekdanjem kinu Vič) urejajo nove prostore, kjer bo v sklopu ZD Ljubljana deloval center za duševno zdravje otrok in mladostnikov. V njem bo na voljo 15 strokovnjakov z različnih področij, je povedala Hodnik.
Ker pa je leto 2023 v Sloveniji posvečeno duševnemu zdravju, so se na občini odločili za širšo kampanjo obveščanja o pomenu duševnega zdravja, oblikah pomoči in zmanjševanju še vedno prisotne stigme na tem področju. S kampanjo, poimenovano Tudi junakinje in junaki potrebujejo pomoč, bi zelo radi dosegli predvsem mlade osebe.
K sodelovanju so med drugim povabili ustvarjalko vsebin in voditeljico podkasta Lovim ravnotežje Nino Gaspari.
Del kampanje bo namreč tudi niz podkastov oziroma pogovornih oddaj, v katerih bodo po besedah Hodnik predstavili tako izkušnje oseb, ki so se spopadle z duševno stisko, kot poglede in nasvete strokovnjakov.
Junakinji prve oddaje, ki bo predvajan 10. oktobra, bosta znana ustvarjalka vsebin na platformi Youtube Nika Erčulj in Nuša Klepec iz Centra pomoči pri prekomerni uporabi interneta Logout.
V drugem podkastu bosta par nekdanja plavalka in olimpijska podprvakinja Sara Isaković, ki se danes ukvarja s psihološkim svetovanjem in t. i. coachingom, ter Andreja Mikuž iz ZD Ljubljana.
V tretjem podkastu pa bosta nastopala infektolog in pisatelj David Zupančič ter Marjeta Ferlan Istenič z Nacionalnega inštituta za javno zdravje.
Vizualno podobo kampanje je zasnovala Vida Igličar. V njenem sklopu bodo po gostinskih lokalih in javnih zavodih med drugim vidne tudi nalepke s QR kodo, prek katere bodo lahko posamezniki dostopali do informacij.