Na občini zavračajo očitke o neaktivnosti glede obnove Ormoške ceste
Na ptujski mestni občini so zavrnili očitke, da v prizadevanjih za ptujsko obvoznico in obnovo Ormoške ceste niso naredili ničesar.
Kot so zapisali v odzivu na očitke civilne iniciative za ptujsko obvoznico, so v tem mandatu naredili velik korak naprej in si tudi v medresorski delovni skupini ves čas zelo prizadevali za hiter začetek del.
Ob tem so na občini poudarili, da je Ormoška cesta državna cesta, investitor je direkcija za infrastrukturo (DRSI), medtem ko občina sofinancira gradnjo pločnikov, javne razsvetljave in ostale komunalne infrastrukture.
Prav tako opozarjajo, da sta bodoča ptujska obvoznica in rekonstrukcija Ormoške ceste dva ločena projekta, kar je na delovnih sestankih večkrat poudaril tudi vodja sektorja za ceste na DRSI Tomaž Willenpart in zagotovil, da rekonstrukcija slednje ni povezana z umeščanjem hitre ceste Ormož-Ptuj.
Kot so spomnili, se gradnja pločnika ob glavni cesti vleče od leta 2008, občina ga je bila pripravljena urediti tudi samostojno, a jih je zavrnila z obrazložitvijo, da je cesta v takšnem stanju, da jo je potrebno v celoti rekonstruirati.
Pozneje so sledile težave pri projektiranju, saj je civilna iniciativa zavrnila dokumentacijo kot nesprejemljivo zaradi po njihovem mnenju prevelikega posega v zemljišča. Država je lani zato šla v novo projektiranje, v skladu z zahtevami pa je nova projektna dokumentacija prilagojena minimalnim dovoljenim širinam.
Po informacijah, ki so jih na mestni občini prejeli od direkcije, je nova projektna dokumentacija v recenziji, ki bo končana do konca meseca. Temu bo sledila priprava javnega naročila za izbor geodeta in pričetek parcelacije. Krajani bodo pravočasno obveščeni o postopku, kjer bo prikazan tudi poseg, pojasnjujejo na občini in dodajajo, da bo nadaljnja pot odvisna od pridobitve pravnomočnih odločb in odkupov zemljišč.
V zvezi s ptujsko obvoznico so pojasnili, da je bila marca izdelan predlog nadaljevanja priprave študije variant oziroma predinvesticijske zasnove za glavno cesto, ki se skozi analizo ugotovljenih prednosti in slabosti aktualnih variant ter dosedanjih stališč deležnikov do njihove sprejemljivosti nadaljuje le z obravnavo optimizirane variante severno od Ptujskega jezera.
Ker so prednosti omenjene variante očitne, so skupaj ocenili, da nadaljnja podrobnejša projektna obdelava vseh variant ter njihova podrobnejša primerjava ni smiselna, saj ta ne bi prinesla bistveno drugačnih ugotovitev o primernosti posameznih variant.
Da bi do izgradnje obvoznice pospešili omejitev tovornega prometa skozi Spuhljo in naprej po Ormoški cesti, so na ptujski občini pristojnim na državni strani predlagali gradnjo obvozne ceste med Puhovo in Dornavsko cesto, ki je že umeščena v občinskem prostorskem načrtu, ministrstvu za infrastrukturo pa so že posredovali tudi oceno investicije.
Glede zahteve za odstop od dogovora o začasni navezavi hitre ceste na obstoječo regionalno cesto, ki so jo župani podpisali leta 2018, na občini pojasnjujejo, da ta ne vsebuje nobenih določb glede odstopa ali odpovedi, zato veljajo splošna pravila obligacijskega prava. Ta narekujejo, da v kolikor pogodba zaradi spremenjenih okoliščin ni razvezana že po zakonu, je to potrebno zahtevati sodno, pri čemer pa v konkretni zadevi menijo, da opisane okoliščine niso podane.
O zahtevi civilne iniciative, da država najpozneje z naslednjim letom tranzitni tovorni promet v celoti preusmeri na podravsko avtocesto, na občini pravijo, da tudi na tem področju poteka veliko skupnih aktivnosti, še vedno pa velja omejitev na več mejnih prehodih, s katerim je ministrstvo tovorni promet, razen določenih izjem, preusmerilo na avtocestno omrežje.