Svet KS Koper Center zahteva več ukrepov za izboljšanje prometne varnosti v mestnem središču
Svet Krajevne skupnosti (KS) Koper Center je pozval župana Mestne občine Koper (MOK) k sklicu varnostnega sveta, zaradi vse večjih težav s prometno varnostjo v mestnem središču. Zlasti jih skrbi nevarna vožnja skuterjev, skirojev in mopedov, ki se pogosto dogaja na površinah, namenjenih pešcem.
Na zadnji seji varnostnega sosveta, ki je potekala junija, je bila ta problematika že izpostavljena, poleg tega pa je bila obravnavana tudi na seji delovne skupine "Varna pot v šolo". Medobčinska uprava Istre je pripravila dopis za resorno ministrstvo, ki so ga podpisali župani štirih občin slovenske Istre. Predlagali so spremembe na področju regulacije izpitov za motorna kolesa, da bi umirili nevarne vožnje skuterjev. Problem je bil izpostavljen tudi na sestankih z lokalno policijo in sodiščem, naslednji sestanek na to temo pa bo v prihodnjem tednu.
KS Koper Center opozarja, da problemi nevarne vožnje ostajajo nerešeni. Še posebej opozarjajo na vožnjo po površinah za pešce, ki je sicer že prepovedana, vendar fizičnih ovir za preprečevanje take vožnje ni mogoče postavljati, saj bi to oviralo tudi gibanje z otroškimi in invalidskimi vozički ter intervencijske službe. Poleg tega opozarjajo na težavo s predelavo skuterjev, ki omogoča višje hitrosti od dovoljenih 25 km/h. Kaznovanje je mogoče le, če policija ali redar zaloti voznika pri prekršku, tehnični pregled pa lahko odredi samo policija.
Svet KS Koper Center je predlagal namestitev dodatnih videonadzornih kamer na Belvederju. Mestna občina Koper se strinja, da bi bila namestitev kamer tehnično mogoča, vendar opozarja, da zakonodaja ne dovoljuje kaznovanja na podlagi posnetkov, razen ob ugotovljenem kaznivem dejanju. Vandalizma na tem območju doslej niso zaznali.
Predlagana je bila tudi prepoved prometa s skuterji, skiroji in kolesi na Titovem trgu in Čevljarski ulici. Občinska uprava opozarja, da so bili prometni znaki, ki prepovedujejo promet, postavljeni že pred več kot 20 leti na ključnih mestih, zato dodatna postavitev znakov ni smiselna. Kršitelji so na teh območjih že opozorjeni z obstoječimi znaki, a jih kljub temu kršijo.
Občina je ob teh izzivih pripravljena sodelovati s krajevnimi skupnostmi, a se zaveda omejitev, ki jih prinaša trenutna zakonodaja glede prometa in nadzora.