Terme Dobrna lani z rastjo prihodkov in dobička
Terme Dobrna so lani ustvarile 11,1 milijona evrov čistih prihodkov od prodaje, kar je 26 odstotkov več kot leto prej. Čisti dobiček je znašal nekaj več kot 892.000 evrov, leta 2020 pa 248.389 evrov.
Kot je ocenil direktor Term Dobrna Leon Tomašić, je lansko leto zaznamovalo okrevanje po pandemiji covida-19.
V Termah so z lanskimi rezultati zadovoljni. Ti so sledili zastavljenim ciljem družbe in jih v veliki meri tudi presegli in to kljub izrazito zaostrenim tržnim razmeram, je Tomašić zapisal v lanskem poslovnem poročilu, objavljenem na spletni strani Ajpesa. Na rast prihodkov je vplivalo tudi splošno izboljšanje razmer, povezanih s pandemijo.
Gibanje prihodkov je po njegovi oceni povezano s turistično sezono, kjer so večje pozitivno odstopanje rasti začeli beležiti aprila lani. Trend pozitivne rasti je vrh dosegel avgusta in ostal na dokaj visoki ravni tudi po zaključku turistične sezone. Povpraševanje po lokalnih ponudnikih turistične ponudbe se je lani povečalo, v veliki meri zaradi psihološko varnejšega dojemanja izkušnje potovanj bližje domu.
"V skladu s tem smo tudi pri nas beležili povečanje nočitev domačih gostov v primerjavi s predkoronskim letom. Delež nočitev tujih gostov je bil petodstoten. V primerjavi z letom 2020 je delež tujih gostov padal, kljub medletni sprostitvi potovanj. Zato ponovno vstopamo na tuje trge počasi in s premišljeno strategijo izbora trga, ciljnih skupin in poslovnih partnerjev," je zapisal.
Skupna zasedenost hotelov je v Termah Dobrna v povprečju ostala nad načrtovano in je po širitvi zmogljivosti predstavlja 69-odstotno povprečno medletno zasedenost vseh namestitvenih kapacitet. Pričakovano sta bila najpomembnejša gradnika poslovne uspešnosti družbe v letu 2021 zdravstvena dejavnost, v kateri se kažejo elementi vsebinskega odziva za covidne razmere, in dejavnost turizma.
Delež prihodkov medicinskega sektorja je v lanski realizaciji prihodkov družbe predstavljal 43,3 odstotka. Na področju zdravstva so po povečanju nadstandardnih kapacitet negovalnega oddelka in diverzifikaciji ponudbe zdravstvene storitve nadaljevali implementacijo rehabilitacijskih protokolov in specializiranih programov po posameznih indikacijah.
Na turističnem področju sta ključno vlogo predstavljala prilagojena turistična ponudba in učinkovito upravljanje družbe, predvsem z vidika postopnega korigiranja cenovne politike. Kot je navedel Tomašić, se turistično gospodarstvo iz pandemične recesije vrača nekoliko hitreje, kot so sprva pričakovali.
Negativne vplive so zaznali na trgu dela, kjer vlada pomanjkanje specifičnega kadra. Tovrstna tveganja je podjetje reševalo z visoko odzivno politiko zaposlovanja, uporabo metod vitke politike zaposlovanja, ohranjanja delovnih mest tudi v času epidemije in aktivnim iskanjem kadra tudi v tujini, so poudarili. Konec lanskega leta so bili v družbi zaposleni 203 delavci.