Turizem Ljubljana meščane spet osvešča o pomenu turizma za mesto
V Turizmu Ljubljana tudi letos izvajajo kampanjo Turizem dela Ljubljano. Z njo so začeli po obdobju pandemije, njen namen pa je meščane osvestiti o pozitivnih vidikih turizma na kakovost bivanja v mestu in o pomenu turizma za lokalno gospodarstvo. Letošnja novost je razstava o tem, katere izboljšave so omogočili prihodki od turističnih dajatev.
Po besedah direktorice Turizma Ljubljana Petre Stušek želijo s kampanjo doseči, da bi meščani bolje razumeli različne vidike turizma in se zavedali pozitivnih vidikov turizma na življenje v mestu, pomena panoge za lokalno gospodarstvo in pomena zadovoljnega lokalnega prebivalstva za turistični uspeh mesta.
V kampanji tako npr. izpostavljajo, da se okoli 15 odstotkov vseh delovnih mest v mestu veže na turizem, da panoga odpira številne poslovne priložnosti, da se tudi zaradi turizma krepi gostinska ponudba, da turistična privlačnost Ljubljane prinaša številne prireditve, v katerih lahko uživajo tudi meščani, in da so s sredstvi od turističnih dajatev sofinancirane tudi prenove in izboljšave središča mesta.
Stušek je pri tem na današnji redni tedenski novinarski konferenci župana Zorana Janković omenila prenove arhitekturnih stvaritev, ureditev promenad ob Ljubljanici, parkov, pešpoti, pristanov za ladjice ter akcije ocvetličenja in ozelenjevanja mesta. Prek aktivnosti Turizma Ljubljana nastajajo turistični produkti, v katerih lahko uživajo tudi meščani. Eden takšnih so kreativne rokodelske delavnice.
Kampanja poteka na več platformah - na spletu, zunanjih oglaševalskih površinah, prek radijskih valov, na avtobusih LPP, letošnja novost pa je razstava pred mestno hišo, s katero je podrobneje predstavljeno, kaj vse je sofinancirano s prihodki od namenskih dajatev v turizmu.
Na Turizmu Ljubljana z raziskavami tudi merijo odnos meščanov do turizma v prestolnici. Lanska raziskava je, tako Stušek, pokazala, da ima 76 odstotkov meščanov do turizma pozitiven odnos. To jih po besedah direktorice mestnega turističnega zavoda zelo veseli, obenem pa predstavlja odgovornost, da panogo še naprej razvijajo trajnostno.
Ker pa turizem nima le pozitivnih učinkov, je Stušek v odgovoru na novinarsko vprašanje omenila tudi nekaj negativnih. Po njeni oceni na ravni države ni dovolj urejeno kratkoročno oddajanje nepremičnin prek platform. Prav te dni se sicer zaključuje javna obravnava predloga novele zakona o gostinstvu, ki naj bi prinesla učinkovitejšo ureditev tega področja. Pomemben razlog za zakonske spremembe je tudi učinek kratkoročnega oddajanja nepremičnin na življenje v Ljubljani.
Kot negativnega Stušek prepoznava tudi vpliv velikih turističnih skupin, ki prihajajo na ogled središča. Za tiste, ki oglede naročajo prek Turizma Ljubljana, so število že omejili na 25, podobno želijo doseči še pri ostalih ponudnikih.
Janković je medtem turizem označil za eno pod panog, ki Ljubljani in meščanom prinaša koristi ter najmanj škodljivih posledic in jo bodo v mestni oblasti zato še razvijali. V javni obravnavi omenjenih sprememb zakona o gostinstvu bodo medtem na občini poudarili potrebo po čim bolj učinkovitem nadzoru ter jasni in razumljivi zakonski dikciji.
Ob strožji regulaciji kratkoročnega oddajanja nepremičnin pa medtem župan kot rešitev za visoke stroške reševanja stanovanjskega problema v mestu vidi še spodbujanje gradnje tržnih in javnih najemnih stanovanj ter zagotovitev večjega števila študentskih postelj.
Trenutni prostorski načrt in predlagane spremembe tega krovnega prostorskega dokumenta po županovih besedah omogočajo oz. bodo omogočile gradnjo okoli 40.000 stanovanj za trg. V naslednjih dveh letih bodo investitorji po njegovi oceni zgradilo okoli 2000 stanovanj za trg. Sredi precejšnjega investicijskega cikla je tudi občinski javni stanovanjski sklad. Janković je ob tem pohvalil napovedani sistemski vir financiranja javne stanovanjske gradnje.