V Kranju zaradi obnove popolna zapora mostu čez Savo
Zaradi obnove bo od 31. januarja pa vsaj do jeseni za ves promet zaprt most čez Savo na Ljubljanski cesti v Kranju od železniške postaje do Jelenovega klanca.
V času zaprtja mostu, do predvidoma novembra, bodo urejeni obvozni po severni in južni strani, so danes sporočili z Mestne občine Kranj.
Most čez Savo na Ljubljanski cesti bo v celoti zaprt za vsa motorna vozila, kolesarje in pešce. Obvoz za motorna vozila bo urejen po cestah Iskra-Kidričeva cesta, Koroška cesta, Ljubljanska cesta in po cestah Iskra-Labore, Labore-Primskovo čez Delavski most, Cesta 1. maja, Savska cesta.
Za pešce bo obhod urejen preko Savskega otoka in pločnika ob cesti Iskra-Kidričeva cesta do železniške postaje in obratno. Zaradi pričakovanega povečanega prometa na Savski cesti bo most pri Planiki enosmeren, in sicer iz smeri Savske ceste proti Planiki, prehod za pešce in kolesarje pa bo prepovedan v obe smeri.
Pripravljalna dela na mostu so stekla že novembra lani. Glavnina del težko pričakovane obnove mostu, ki je, kot so poudarili na občini, nujno potrebna, pa se bo začela čez dober teden dni. Izvajalec del, ki je bilo uspešno izbran šele na tretjem javnem razpisu, je kranjsko podjetje Saning. Po zapori prometa bo začel z mostu odstranjevati asfalt, robnike, drogove javne razsvetljave in prometno signalizacijo. Sledila bo izdelava visečega odra pod mostom.
Obnova mostu bo stala skoraj tri milijone evrov, pri čemer bo občina prispevala nekaj več kot dva milijona evrov, z 800.000 evrov pa bosta investicijo sofinancirali država in EU iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Investicija vključuje tudi gradnjo kolesarske povezave med glavno avtobusno postajo in železniško postajo z rekonstrukcijo križišča pri železniški postaji.
Obnovljeni most bo enakih dimenzij kot sedanji, imel bo enostransko dvosmerno kolesarska pot. Javno razsvetljavo bodo namestili ob strani mostu in tako ne bo posegala v površine za pešce. Zamenjali in obnovili bodo komunalno infrastrukturo, ki poteka znotraj mostu. Nova bo tudi celotna ograja, ki bo podobna tisti ob prvotni izgradnji mostu. Prenovljen most bo imel namreč arhitekturne elemente starega Petrovega mostu, ki je bil porušen v drugi svetovni vojni.
Kot je pojasnil kranjski župan Matjaž Rakovec, so se za rekonstrukcijo mostu odločili, ko so ob projektiranju kolesarske povezave od železniške postaje do Zlatega ugotovili, da je most v slabem stanju in potreben celovite obnove. Prenova je pomembna tudi zaradi večje prometne varnosti in ureditve peš in kolesarskih poti.
"Izvedba del sicer prinese za nekaj časa spremembo ustaljene poti za prečkanje Save in najkrajšega dostopa do železniške postaje, vendar verjamem, da bodo pešci, kolesarji in vozniki s potrpežljivostjo sprejeli to dodatno obremenitev. Po obnovi in prenovi bomo za dolgo obdobje vsi zadovoljni, da imamo varen most čez Savo," je izpostavil župan.