V Mariboru želijo mestne avtobuse približati študentom
S ciljem, da bi študentom približali javni potniški promet, so vodilni na mariborski občini in univerzi danes sedli na mestni avtobus na novi liniji G5. Ta vozi med študentskim naseljem in fakultetami na Gosposvetski cesti skozi center mesta do nakupovalnega središča Europark.
"Radi bi, da bi tudi študenti bili del spremenjenih potovalnih navad v našem mestu, da bi čim več uporabljali javni potniški promet, kolesa in pešpoti," je dejal župan Saša Arsenovič.
"Na Univerzi v Mariboru nas zelo veseli, da gremo skupaj z Mestno občino Maribor pospešeno po poti prehoda na zeleno. Tudi univerza se aktivno ukvarja s tem področjem in sprejema ukrepe v tej smeri," je dodal rektor Zdravko Kačič.
Novo linijo G5 so uvedli 21. avgusta in je doslej že prepeljala 26 odstotkov več potnikov kot prejšnja avtobusna linija na tem območju. "Do danes se je z njo peljalo 9200 potnikov. Samo v prvih šestih dnevih oktobra smo našteli 1800 potnikov, kar pomeni, da je vpliv študijskega leta izjemno velik," je pojasnil direktor javnega avtobusnega podjetja Marprom Ranko Šmigoc.
"Do konca leta pričakujemo okoli 110.000 potnikov, kar bo v primerjavi z bivšo linijo 8 predstavljalo približno 35-odstotno rast števila potnikov," je dodal.
Potnike želijo privabiti tudi s tehnološkim izboljšavami. Danes so na vseh linijah mestnega avtobusnega prometa uvedli nove čitalnike vozovnic. "Najsodobnejša tehnologija med drugim omogoča plačilo več voženj hkrati, v decembru začnemo tudi z možnostjo plačila z bančnimi karticami," je povedal Šmigoc.
Spomnil je, da je javni promet najcenejša oblika prevoza. Med drugim ponujajo možnost skupne nabave mesečne karte za parkiranje na P+R parkirišču in vožnjo z avtobusom.
G5 vozi na 15 minut in predstavlja prvo uvedeno v okviru načrtovane celovite prenove avtobusnih linij v Mariboru. Ostale spremembe v sistemu bodo po trenutnih napovedih stopile v veljavo na začetku prihodnjega leta.
Mestna občina ob tem vlaga v posodobitev voznega parka z okolju prijaznejšimi avtobusi. "V načrtu je, da bi do leta 2030 elektrificirali polovico voznega parka. Veseli smo, da smo pridobili sofinanciranje s strani Eko sklada v vrednosti 10,5 milijona evrov za nakup 20 električnih avtobusov v naslednjih treh letih," je pojasnil Mitja Klemenčič iz urada za komunalo, promet in prostor.
"Vzporedno načrtujemo tudi postavitev električnih polnilnic in zelenih nadstrešnic. Še v letošnjem letu je načrtovana postavitev desetih avtobusnih nadstrešnic z zeleno streho v mestnem jedru, obstoječe nadstrešnice pa bomo postavili na postajališča, ki jih še nimajo," je dodal.
Pri načrtovanju ukrepov za okolju in uporabnikom bolj prijazen javni potniški promet sodelujejo tudi z univerzo. "Ti projekti so vezani na energetsko učinkovitost, digitalizacijo in krožno gospodarjenje v javnem potniškem prometu. S temi projekti in tudi elektrifikacijo želimo vzpostaviti standarde za ostala mesta v Sloveniji in izboljšati trajnostno mobilnost," je še povedal Klemenčič.