Začenja se druga letošnja nacionalna preventivna akcija za varnost kolesarjev
Po vsej državi se bodo danes začele aktivnosti za večjo varnost kolesarjev, ki bodo trajale vse do 4. avgusta. V tem času bodo policisti z občinskimi redarji preverjali, ali kolesarji spoštujejo prometna pravila ter kako se do njih vedejo drugi udeleženci v prometu. Cilj akcije je zmanjšati število smrtnih žrtev in hudo poškodovanih kolesarjev.
Kolesarji so še vedno med najranljivejšimi udeleženci v prometu. Po podatkih policije se v zadnjih letih ni povečevalo le število kolesarjev, udeleženih v prometnih nesrečah, temveč tudi število kolesarjev, ki so povzročitelji prometnih nesreč. V letu 2021 so kolesarji med umrlimi udeleženci predstavljali 8,7-odstotni delež. Med vzroki za siceršnje višanje smrtnih žrtev med kolesarji Evropska komisija navaja večanje števila kolesarjev.
Največ nesreč se zgodi ob stiku kolesarjev z motornim vozilom, zato morajo biti tako vozniki avtomobilov kot kolesarji pri vožnji posebej previdni. Tudi na policiji zaznavajo povečevanje števila kolesarjev. Na letni ravni policija obravnava preko 1400 prometnih nesreč z udeležbo kolesarjev, od tega se jih 900 lažje, 200 pa težje poškoduje. V lanskem letu so zabeležili deset smrtnih žrtev, v letošnjem pa že štiri, so junija pojasnili na Generalni policijski upravi. Na slovenskih cestah je po podatkih Avto-moto zveze Slovenije (AMZS) od leta 2015 do lani umrlo 73 kolesarjev.
V prvi letošnji nacionalni preventivni akciji za večjo varnost kolesarjev, ki je potekala od 15. maja do 3. junija, so policisti zabeležili skoraj 2000 kršitev. V treh tednih so kolesarji storili 1.985 kršitev cestnoprometnih predpisov, vozniki motornih vozil pa 237 kršitev v povezavi s kolesarji, so ob zaključku akcije navedli na spletni strani Generalne policijske uprave.
Z alkotestom so preizkusili 1.127 kolesarjev, med njimi jih je bilo pod vplivom alkohola 47. Od vseh ugotovljenih kršitev je bilo v 1.580 primerih izrečeno opozorilo.
Najpogostejši vzrok prometnih nesreč s kolesarji je neupoštevanje pravila prednosti, sledijo še neprilagojena hitrost in nepravilna smer vožnje.