Mladi v EU najbolj skrbijo življenjski stroški in okolje
Raziskava Evropskega parlamenta med mladimi v Evropski uniji, starimi od 16 do 30 let, je pokazala, da so naraščajoče cene in življenjski stroški največja skrb 40 odstotkov anketiranih. Tretjina vprašanih meni, da bi morala biti prednostna naloga Evropske unije v prihodnjih letih okolje in podnebne spremembe, 31 odstotkov pa poudarja pomen gospodarskih razmer in ustvarjanja delovnih mest.
Socialna zaščita, dostop do zdravstvene oskrbe ter izobraževanje so pomembne teme za 29 oziroma 27 odstotkov vprašanih. Vprašanje varnosti in obrambe v EU pa še posebej skrbi mlade na Češkem, Poljskem in v Estoniji, kjer se ta tema uvršča med glavne prednostne naloge. Predsednica Evropskega parlamenta Roberta Metsola je ob objavi rezultatov poudarila, da je treba skrbi mladih upoštevati pri sprejemanju političnih odločitev, saj bi v nasprotnem primeru obstajala nevarnost izgube zaupanja celotne generacije.
Raziskava je pokazala tudi, da mladi v EU najpogosteje spremljajo novice prek družbenih omrežij. Instagram in TikTok sta postala glavna vira informacij za politična in družbena vprašanja, televizija pa je kljub temu še vedno pomemben informativni kanal, predvsem za starejše anketirance. V Sloveniji televiziji zaupa 45 odstotkov vprašanih, medtem ko družbene medije kot glavni vir informacij uporablja 39 odstotkov mladih.
Poleg tega se kar 76 odstotkov mladih v EU zaveda, da so bili v zadnjem tednu izpostavljeni dezinformacijam. 70 odstotkov jih meni, da jih znajo prepoznati, pri čemer so najbolj samozavestni glede tega mladi na Malti in Hrvaškem, najmanj pa v Avstriji, Nemčiji in Sloveniji.
Rezultati raziskave bodo upoštevani na dogodku EYE2025, kjer se bodo mladi iz vse Evrope zbrali v Evropskem parlamentu v Strasbourgu in razpravljali o prihodnosti EU. Prijave na dogodek, ki bo potekal junija, so odprte do 21. februarja